Fogeltávolítás

Az elhanyagolt fog megbetegedése gyakran ahhoz vezet, hogy kénytelenek vagyunk eltávolítani a fogat. Az elhalt fog körüli gyulladás ráterjedhet a gyökércsúcsra, a környező csontokra. Ennek következtében a fog körüli terület megduzzad, a fogak fellazulnak, mozgathatóvá válnak, érintésre fájdalmasan reagálnak. A gyulladás következménye lehet láz és hidegrázás is. A felső fogak körüli gyulladásból arcüreggyulladás is kialakulhat. A fog eltávolítása szükségessé válhat akkor is, ha az krónikus gyulladást tart fenn, ezek az úgynevezett gócos fogak. Néhány esetben ép fogakat is el kell távolítani, pl. fogszabályozás céljából a kisőrlőt, vagy beékelt bölcsességfogat, szemfogat, illetve a fogpótlás tervezésekor akadályt jelentő rosszul kinőtt fogat.

Egyszerű fogeltávolítás

Helyi érzéstelenítésben végezzük, 2% -os Lidocain oldattal történő injekció adásával. Miután meggyőződtünk a műtéti terület érzéketlenségéről, ínyletolóval leválasztjuk a fogínyt a fogról, majd a fogó felhelyezésével eltávolítjuk a fogat. Ha gyulladt a fog, a sebüregben levő gyulladásos szövetet is el kell távolítani. A sebszéleket összenyomjuk, a beavatkozás után pedig 15 percig gézlapra haraptatjuk a pácienst. A beavatkozás teljesen fájdalommentes, mint minden egyéb a KrúdyHáz Fogászati Centrumban.

A teljes cikk kinyomtatásához PDF formátumban kattintson ide: foghúzás (128kb)